Στο Κατά Ματθαίον ευαγγέλιο τα παιδιά αναφέρονται τρεις φορές. Οι οποίες είναι αρκετές για να....
καταλάβεις την σημαντικότητα και τον καταλυτικό ρόλο της λειτουργία τους για την είσοδο στην βασιλεία των ουρανών.
Τότε του έφεραν μερικά παιδιά, για να βάλει τα χέρια επάνω τους και προσευχηθεί. Οι δε μαθητές τους επέπληξαν, Ο Ιησούς όμως τους είπε, "Αφήστε τα παιδιά και μη τα εμποδίζετε να έρθουν σε μένα, διότι σε τέτοιους ανήκει η βασιλεία των ουρανών".
Κατά Ματθαίον κεφ 19 13-15
Εκείνη την ώρα ήρθαν οι μαθητές στον Ιησού και του είπαν, "Ποιος άραγε θα είναι ο μεγαλύτερος στην βασιλεία των ουρανών;". Και αφού προσκάλεσε ένα παιδί, το έβαλε ανάμεσά τους και είπε, "Σας βεβαιώ ότι, εάν δεν μετανοήσετε και δεν γίνετε σαν τα παιδιά, δεν θα μπείτε στην βασιλεία των ουρανών. Εκείνος, που θα ταπεινώσει τον εαυτό του σαν τούτο το παιδί, αυτός θα είναι ο μεγαλύτερος στην βασιλεία των ουρανών. Και εκείνος, που θα δεχθεί ένα τέτοιο παιδί στο όνομα μου, εμένα δέχεται".
Κατά Ματθαίον κεφ 18 1-5
Κατά εκείνο τον καιρό έλαβε τον λόγο ο Ιησούς και είπε, "Σε δοξάζω Πατέρα, Κύριε του ουρανού και της γης, διότι έκρυψες αυτά από σοφούς και ευφυείς και τα φανέρωσες σε νήπια.
Ναι Πατέρα, διότι αυτό ήταν το θέλημά σου".
Κατά Ματθαίον κεφ 11 25
Φαίνεται λοιπόν καθαρά ότι τα παιδιά πρέπει να ναι το παράδειγμα μας προς μίμηση.
Όμως εδώ δημιουργείται άμεσα μια απορία. Σε τι πρέπει να μοιάσουμε;
Τα παιδιά έχουν περιέργεια, δίψα για μάθηση. Έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στους γονείς τους. Οτιδήποτε θελήσουν το ζητάνε από αυτούς.
"Ζητάτε και θα σας δοθεί, ερευνάτε και θα βρείτε, κτυπάτε και θα σας ανοιχτεί η πόρτα. Διότι ο καθένας που ζητά, λαμβάνει, και καθένας που ερευνά βρίσκει, και σε εκείνον που κτυπά, θα του ανοιχτεί η πόρτα. Ή ποιος από σας, όταν το παιδί του ζητήσει ψωμί, θα του δώσει πέτρα; Ή αν του ζητήσει ψάρι, θα του δώσει φίδι; εάν λοιπόν εσείς, που είστε κακοί, ξέρετε να δίνετε τα ωφέλιμα πράγματα στα παιδιά σας, πόσο μάλλον ο Πατέρας ο ουράνιος θα δώσει αγαθά πράγματα σε κείνους που τον παρακαλούν;"
Κατά Ματθαίον κεφ 7 7-11
Είναι ταπεινά, όπως λέει και ο Κύριος, έχουν ειλικρίνεια, αφέλεια και το πιο βασικό δεν έχουν κακία.
Όμως με την νόηση τι γίνεται;
Τα παιδιά έχουν χαοτική λειτουργία στην σκέψη τους, δεν έχουν μέτρο, και σίγουρα το μυαλό τους δεν μπορεί να κάνει πολύπλοκες και σύνθετες σκέψεις.
Όταν μας λέει λοιπόν να γίνουμε σαν τα παιδιά, εννοεί και στο μυαλό;
Αδερφοί, μη γίνεστε παιδιά κατά το νου, αλλά να είστε νήπια κατά της κακίας, κατά δε το νου, να γίνεστε τέλειοι.
Προς Κορίνθιους κεφ 14 20
Οπότε αυτά που έκρυψε από σοφούς και ευφυείς, τα φανέρωσε σε νήπια, σε νήπια κατά της κακίας. Σε ανθρώπους δηλαδή που καθάρισαν την καρδία τους από την κακία, και όχι μόνο αυτό, αλλά και το μυαλό τους από την "ορθή λογική" αυτού του κόσμου και κατά επέκταση ευφυΐα και σοφία.
Μακάριοι οι πτωχοί το πνεύμα. Κατά Ματθαίον κεφ 5 3
Το κήρυγμα περί του σταυρού σ' εκείνους που χάνονται είναι μωρία, αλλά σε μας που σωζόμαστε είναι δύναμη Θεού. Διότι είναι γραμμένο: θα εξαφανίσω την σοφία των σοφών και την σύνεση των συνετών θα εκμηδενίσω. Που είναι ο σοφός; Που ο γραμματέας; Που η συζητητής του κόσμου τούτου; Δεν εμώρανε ο Θεός την σοφία του κόσμου τούτου; Διότι αφού, κατά την σοφία του Θεού, ο κόσμος δεν γνώρισε με την σοφία του τον Θεό, ευδόκησε ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος να σώσει εκείνους που πιστεύουν.
Οι Ιουδαίοι θέλουν σημείο, οι δε Έλληνες ζητούν σοφία, εμείς όμως κηρυττουμε Χριστό εσταυρωμένο, ο οποίος στους μεν Ιουδαίους είναι σκάνδαλο, στους δε Έλληνες μωρία, αλλά σε εκείνους που είναι καλεσμένοι, Ιουδαίους και Έλληνες, ο Χριστός είναι Θεού δύναμη και Θεού σοφία. Διότι εκείνο που θεωρείται θεία μωρία είναι σοφότερο από την σοφία των ανθρώπων, και εκείνο που θεωρείται αδυναμία Θεού είναι δυνατότερο από την δύναμη των ανθρώπων.
Παρατηρήστε, αδερφοί, ποιοι είστε εσείς που ο Θεός κάλεσε. Δεν υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί σοφοί κατά άνθρωπο, ούτε πολλοί δυνατοί, ούτε πολλοί ευγενείς στην καταγωγή, αλλά εκείνος που ο κόσμος θεωρεί μωρούς διάλεξε ο Θεός για να καταισχύνη τους σοφούς, και τους αδύνατους κατά κόσμο διάλεξε ο Θεός, για να καταισχύνη τους δυνατούς, και ανθρώπους που έχουν ταπεινή καταγωγή κατά κόσμο και τους περιφρονημένους διάλεξε ο Θεός, ακόμη και πράγματα που δεν υπάρχουν για να καταργήσει εκείνα που υπάρχουν. Ώστε να μην καυχηθεί κανείς άνθρωπος ενώπιον του Θεού.
Προς Κορίνθιους κεφ 1 18-28
Ευχαριστώ πολύ τον Γιώργο για την πολύτιμη βοήθειά του
www.katitrexeimetousellhnes.com